Reklamačný poriadok
REKLAMAČNÝ PORIADOK (ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, ZÁRUKA, REKLAMÁCIE)
Tento reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a ustanoveniami zákona č.250/2007 Z. z. o o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov pri zodpovednosti za vady a uplatňovaní zodpovednosti za vady predávaných tovarov a poskytovaných služieb.
- Predávajúci zodpovedá za chyby produktu a kupujúci si uplatní reklamáciu bezodkladne u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku. Záručná doba na predávané výrobky je stanovená všeobecným právnym predpisom - Občianskym zákonníkom platnom v čase predaja.
- Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. §18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“).
- Reklamačný poriadok sa vzťahuje na produkt zakúpený kupujúcim na webovej stránke www.dotafashion.sk, alebo prostredníctvom elektronickej pošty, alebo inak.
- Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
- Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na produkt, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
- Kupujúci vykoná prehliadku produktu pri prevzatí produktu. Po zistení chyby produktu, môže uplatniť nároky z chýb zistených pri tejto prehliadke. Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení produktu predávajúcemu spolu s dokladom o kúpe.
- Ak produkt vykazuje chyby, zákazník má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho v súlade s ustanoveniami §18 ods. 2 zákona o ochrane spotrebiteľa prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonickým kontaktom.
- Reklamačné konanie produktu, ktorý sa dá objektívne predložiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
- reklamovaný produkt spotrebiteľ predložil na adresu: Dominika Cingeľová, Malcov 11, 08606 Malcov.
- spolu s reklamovaným produktom bol na vyššie uvedenú adresu predložený doklad o kúpe – pokladničný doklad (faktúra) a REKLAMAČNÝ FORMULÁR
- Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamáciu produktu kupujúci oznámi na emailovej adrese predávajúceho. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu.
- Kupujúci si uplatňuje zodpovednosť za vady produktu u predávajúceho bez zbytočného odkladu.
- Predávajúci vydá v deň prijatia reklamácie kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie tovaru v písomnej forme, napr. vo forme mailu, alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť chyby tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona.
- Ak kupujúci uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť kupujúceho o jeho právach podľa všeobecného predpisu na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z týchto práv kupujúci uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) zákona ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu produktu za nový produkt.
- Kupujúci si neuplatňuje záruku na chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený.
- Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
- nepredložením dokladu o zaplatení (kópiu dokladu odporúčame kupujúcemu si zabezpečiť a ponechať si), dodacieho listu
- uplynutím záručnej doby produktu,
- používaním produktu v podmienkach, ktoré neodpovedajú prirodzenému prostrediu,
- neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o produkt,
- poškodením produktu nadmerným zaťažovaním, nesprávnou manipuláciou, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
- poškodením produktu neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami,
- poškodením produktu náhodnou skazou a náhodným zhoršením, iným neodborným zásahom, poškodením či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci, neoprávneným zásahom do produktu.
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
- odovzdaním opraveného produktu.
- výmenou produktu.
- vrátením kúpnej ceny produktu.
- vyplatením primeranej zľavy z ceny produktu.
- písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia.
- odôvodneným zamietnutím reklamácie produktu.
- Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Záručná doba je 24 mesiacov u predaného tovaru a pri zhotovení veci na zákazku odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
- Pokiaľ ide o odstrániteľnú chybu, bude reklamácia vybavená nasledujúcim spôsobom:
- predávajúci zabezpečí odstránenie chyby, alebo,
- predávajúci chybný produkt vymení za nový, identický ako reklamovaný produkt ak sa nedohodnú inak ( napr. výmena za iný produkt).
- Pokiaľ sa jedná o chybu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných chýb, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť produkt riadne užívaný ako bez chyby, predávajúci vybaví reklamáciu:
- zrušením kúpnej zmluvy, alebo na žiadosť zákazníka výmenou produktu za tovar iný funkčný, rovnakých, alebo lepších technických parametrov, alebo
- v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu produktu za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na chybný produkt.
- Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu považuje výskyt a odstránenie tej istej odstrániteľnej chyby viac ako dva krát.
- Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných chýb považuje výskyt a odstránenie viac ako dvoch rôznych odstrániteľných chýb.
- V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako zákonom odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale chyba produktu podľa spotrebiteľa objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby produktu prostredníctvom súdu.
- Záruka sa nevzťahuje na neodborný zásah do produktu, resp. nedodržanie postupu uvedenom v návode na použitie - u produktov u ktorých takýto postup vyplýva z povahy výrobku.
- Poučenie pre kupujúceho:
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. V prípade ak oprava prevyšuje cenu nového výrobku, predávajúci je oprávnený vymeniť tovar za nový.
- Ak sa jedná o vadu, ktorú nie je možné odstrániť, predávajúci je povinný vymeniť tovar za nový.
- Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny produktu..
ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY KUPUJÚCIM – VRÁTENIE TOVARU
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy uzatvorenej prostredníctvom e-shopu Obchodníka bez udania dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. V prípade, ak boli jednotlivé položky tovarov objednané na základe jednej Objednávky dodane oddelene, lehota na odstúpenie plynie okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný.
- Odstúpením od zmluvy sa kúpna zmluva „zruší“, Kupujúci vráti Obchodníkovi zakúpený tovar a Obchodník vráti Kupujúcemu peniaze.
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy uzatvorenej prostredníctvom e-shopu Obchodníka aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy.
- Právo na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej prostredníctvom e-shopu je Kupujúci povinný uplatniť písomnou formou v listinnej podobe na adresu alebo na e-mailovú adresu Obchodníka.
- Pri odstúpení od zmluvy môže Kupujúci postupovať podľa poučenia o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy,ktoré si spotrebiteľ môže STIAHNUŤ TU, a na odstúpenie od zmluvy môže Kupujúci použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je k dispozícii na na stiahnutie ( FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY )
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej prostredníctvom e-shopu Obchodníka v prípade, že Obchodník nesplnil svoj záväzok a tovar nedodal v lehote 30 dní od potvrdenia objednávky, ak si zmluvné strany nedohodli dodanie inak.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je:
- Predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
- Predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek/špecifikácií spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa (tovar na zákazku).
- Predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze.
- Vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho.
- Kupujúci má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy tovar rozbaliť a odskúšať, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru, nemá však právo začať tovar používať a po niekoľkých dňoch vrátiť Predávajúcemu. Tovar použitý vo väčšom rozsahu ako postačuje na jeho odskúšanie vrátiť nemožno, ak Predávajúci v konkrétnom prípade nerozhodne inak; v takomto prípade Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Vo vzájomnej súvislosti s podmienkou uvedenou v predchádzajúcej vete je možné vrátiť len tovar, ktorý:
- je v pôvodnom stave
- nejaví známky používania a opotrebovania vo väčšom rozsah
- je nepoškoden
- je kompletný (vrátane príslušenstva, návodu atď.)
- Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak bolo oznámenie o odstúpení od zmluvy odoslané najneskôr v posledný deň lehoty.
- Kupujúci je povinný najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy zaslať tovar späť na adresu Predávajúceho (adresa na vrátenie tovaru: Malcov 11, 08606 Malcov).
- Lehota sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci odošle tovar Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. Odporúčame, aby si Kupujúci vyhotovil pre vlastnú potrebu kópiu daňového dokladu (faktúry) a tovar zaslal doporučene a ako poistenú zásielku.
- Tovar nie je vhodné zasielať dobierkou, takýto tovar nebude Obchodníkom prevzatý.
- Kupujúci je povinný priložiť do balíka daňový doklad (faktúru), s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou, obalom atď. ktorý mu bol doručený. Lehota na vrátenie tovaru sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
- Náklady spojené s vrátením tovaru znáša Kupujúci.
- Obchodník sa zaväzuje kúpnu cenu vrátiť najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia prejavu o odstúpení od Zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri platbe, pokiaľ nebol dohodnutý iný spôsob platby. Platba za zakúpený tovar bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu Obchodníka. Obchodník vráti Kupujúcemu platby rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo Obchodníka dohodnúť sa s Kupujúcim na inom spôsobe úhrady.
- V prípade neoprávneného odstúpenia od Zmluvy bude tovar vrátený na náklady Kupujúceho.
- Obchodník nie je oprávnený jednostranne započítať pohľadávky Obchodníka a Kupujúceho, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy.
MIMOSÚDNE/ ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV
Kupujúci, ktorý je v postavení spotrebiteľa má v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov s cieľom zabezpečenia ochrany svojich spotrebiteľských práv v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva pri vzťahoch vyplývajúcich zo Zmluvy.
Subjekty alternatívneho riešenia sporov nájde spotrebiteľ zverejnené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky.
Orgánom alternatívneho riešenia sporov je aj Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk, email: ars@soi.sk., ktorá poskytuje všetky relevantné informácie na platforme https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi, prostredníctvom ktorej je možné podať aj návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu. Kupujúci, ktorý je v postavení spotrebiteľa má podľa Zákona o alternatívnom riešení sporov právo podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy RSO, ktorá je dostupná online na stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm, v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva v súvislosti s poskytovaním služieb Obchodníkom.
Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava 212 Slovenská republika, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel... je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22 / ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line)